در طول اولین بارداری من( در حدود ۲۲ سالگی)، کسی اجازه نداشت که به من نزدیک شود و من در رابطه با وزنم بسیار بسیار خجالت زده و معذب بودم. اکنون یازده سال بعد، با داشتن دو فرزند دیگر، من افسوس می خورم که هیچ عکسی از اولین بارداری‌ام با دختر تازه متولد شده‌ام ندارم. من فکر نمیکردم که من زیبا بودم، اما همانطور که من بزرگتر شده ام، همراه با سه فرزندم آرزو می کنم که من اعتماد به نفس داشتم تا عکسهای خاطره انگیز بیشتری می گرفتم. من نمی توانم به یاد بیاورم که اولین بار شکمم چگونه بود. خوب بود که آن را با افراد دیگر مقایسه می‌کردم. به همین دلیل من تصمیم گرفتم ۱۰ دلیل بیاورم تا قبل از اینکه شانس خود را از دست بدهید، عکاسی برداری انجام دهد:

شما زیبا هستید!

شما ممکن است احساس خستگی، تهوع، درد وخستگی ناخوشایند داشته باشید. شما زیبا هستید! ما فکر نمی‌کنیم که این چیزها باعث زشتی شما می شود. در عوض ما زنی را میبینیم که با یک بچه کوچک زیبا که درحال رشد کردن در درونش است، یک زندگی جدید (دو یا بیشتر) را به جهان می آورد .بارداری چیزی برای زیبایی، شگفتی و تعجب برای بسیاری از افراد است.

برخی از زنان به شما حسادت میکنند وبه یاد می آورند که حاملگی چه زمان خاصی است و آرزو می کنند که جای شما باشند.  شما در طول عمر خود تنها چند بار باردار خواهید شد. مهم نیست که شما فکر می کنید که خیلی زیبا و جذاب به نظر می رسید، یک عکاس حرفه‌ای می تواند زیبایی، عشق و زنانگی بارداری را نشان دهد.

شما ممکن است خودتان را شگفت زده کنید. “بعد از مدت‌های طولانی تلاش و ناخوشی صبحگاهی، من فکر می‌کردم که بارداری تنها چیز من است و من می خواستم یک کار خاص انجام دهم تا به یاد داشته باشم که چطور بودم، لحظه‌ها را ثبت کنم و آنها را در طول سالهایی که می آید نگه دارم. اون عکسایی رو که من در آنها سبز یا خاکستری یا مریض به نظر نمیرسیدم.”

 

نیاز نیست درباره شکم خود نگران باشید

اگر قبل از بارداری با شکم خود احساس راحتی نمیکردید، اکنون با دانستن اینکه شکم شما زیبا به نظر می رسد،آن را به نمایش بگذارید، بدون اینکه در مورد شکل یا ظاهر آن نگران باشید. بنابراین شاید به ندرت احساس بسیار خوبی نسبت به این قسمت از بدن خود داشته باشید.

یکی از چیزهایی که زنان در رابطه با بارداری  دوست دارند این است که آنها آگاهی کمتری نسبت به وزن روی شکمشان دارند و، که رای برای افزایش سطح عتماد به نفس است. اونها (عکسهای بارداری) رو دوست دارم و واقعا تعجب می‌کنم که با اینکه بسیار چاق شده بودم، عکاس، عکسهای خوبی از من گرفت و زیبا به نظر رسیدم. 

خاطرات دوران بارداری…

شما ممکن است در مورد عکاسی  مطمئن نباشید، اما در صورتی که در دوران بارداری جلسه ی عکاسی نداشتید، شما برای همیشه  شانس برای خلق خاطراتی که تنها یک بار در زندگی می افتد را از دست داده اید.  شما نمی توانید آن خاطرات را برگردانید. عکس ها همچنین باعث زنده شدن خاطرات، احساسات می شوند. حتی اگر خودتان به خاطرات توجه نکنید، می توانم اطمینان بدهم که وقتی فرزندان شما بزرگتر می شوند، عکس هایی از مامان باردار خود را می بینند، در حالی که در داخل شما رشد می کنند.

“من برای اولین بارداری آن (عکاسی بارداری) را انجام ندادم. من میخواستم حامله شوم و این یک زمان بسیار خاص است و ما میخواستیم یک کار بسیار خوب انجام دهیم که برای همیشه آن را نگه داریم.”

عکاسی بارداری بسیار جالب است

بسیاری از زنان بارداری که من با آنها صحبت می کنم به من می گویند که جلاسه ی عکاسی آن‌ها بسیار جالب و گاهی خیلی خنده دار بود. شما عکاسی را انتخاب کنید که متناسب با شخصیت و استایلی که شما از عکس می خواهید، باشد. اطمینان حاصل کنید که شما آنکه را که باید، انجام می دهید و عکاس هم در عکاسی بارداری با تجربه است.

 

“من اون  عکاس را به خوبی می شناسم . او عکاس مراسم ازدواج ما نیز بوده است. من با او احساس راحتی می کنم. ما در آن روز کمی با او خندیدیم. ما خیلی خوشحال بودم که او مرا هدایت می کرد. چون می دانستم که او میداند چه چیزی خوب است.”

عکاسی بارداری جالبه و احساس نزدیکی بیشتر برای خواهر برادرهای دیگر ایجاد میکند

اگر شما از قبل فرزند داشته باشید، شاید آن ها از بودن در عکس‌های مادر خود احساس خاصی داشته باشند، مثلا در حالی که شکم شما را میبوسند یا بغل می کنند و عشق و اتصال عاطفی خود را با نوزاد نشان می دهند. این به آن ها کمک می کند که احساس مهم بودن داشته باشند و نیز یک خاطره خوب داشته باشند که می توانند بعدا به آن نگاه کنند و به یاد بیاورند.

بعضی از کودکان ممکن است از تغییراتی که در آینده رخ می دهند ناراحت باشند – هنگامی که کودک می آید عکاسی بارداری با فرزند یا فرزندان بزرگتر شما یک راه خوب برای قرار دادن یک تلنگر سرگرم کننده و هیجان انگیز برای تغییر خانواده شما است.

شما می توانید خلاق باشید

مهم است که کمی تحقیق انجام بدید یا در باره ی تم‌ها و ایده هایی که دارید کمی فکر کنید. اگر چیز هایی  را در اینترنت یا مجله‌ها پیدا کردید، عکس‌های مورد علاق  خود را ذخیره کنید تا بعد ‌ها نشان عکاس بدهید.

یک عکاس بارداری حرفه‌ای و با استعداد در جهت دادن به شما یا پیشنهاد ایده ها، خوب است. بنابر فهمیدن این که چه چیزی آن‌ها در هنگام عکاسی بارداری می خواهند انجام دهند خوب است.

اگر شما هم مانند من هستید، من یک سبک عکاسی پویا را به ایده‌های قبلا مطرح شده ترجیح می دهم. بنابرین من سعی می کنم  بر اساس چیزی که می خواهم عکس‌ها انعکاس دهند یا گونه‌ای که می خواهم بارداری را یاد آوری کنم، به ایده هایی برسم. یا بارداری سوم و آخر من.  من می خواستم منعکس کننده ظرافت و صمیمیت باشد – این اولین فرزند ما بود و احتمالا آخرین خواهد بود. شریک من و من یک اتاق هتل زیبا (یکی از مورد علاقه من در تورنتو) را کرایه کرده بویدم که شامل یک آبگرم کناری بزرگ در یک حمام خیره کننده بود. ما ردیف هایی ازشمع را در داخل حمام گذشتیم و یک وان پر از حباب درست کردیم و تعدادی عکس گرفتیم که شکم من از میان حباب‌ها بیرون آمده بود در حالی که به پشت دراز کشیده بودم و همسرم پشت من بود و دستهایش را دور من حلقه کرده بود. ما همچنین تعدادی عکس با مزه و جالب در یک تخت کینگ گرفتیم. ما هردو دراز کشیده بودیم و همسرم مرا در آغوش گرفته بود که این در برابر صفحات سفید بسیار زیبا به نظر می آمد( عکس‌ها از بالا گرفته شده بود). او در یکی از عکس‌ها لپم را گاز گرفت که در عین حال که مرا ترساند، باعث خنده‌ای من شد، که باعث ایجاد یک عکس بارداری زیبا شد. ما همچنین از یک چتر در کنار پنجره استفاده کردیم و من یک سارنگ به کمرم بستم. اخیرا، تعداد کمی از عکاسان بارداری را دیده ام که عکاسی‌های بارداری بسیار زیبایی در زیر آب انجام می دهند. زیبا هستند! اگر تا کنون چنین عکس هایی ندیده اید، دنبالشان بروید، فقط برای اینکه سورپرایز شوید. ایده‌های زیادی وجود دارد که می تواند سلیقه و استایل شخصی شما را منعکس کند. این یک شانس بسیار عالی است که خلاقیت شما شکوفا شود و بگذارید که تجسم شما به کار بیفتد.

عکاسی بارداری حرفه‌ای بسیار بهتر از عکس گرفتن در خانه است

بله، شما فقط می توانید تصاویر را در خانه بگیرید یا آنها را توسط یک دوست یا عضو خانواده انجام دهید. اما یک عکاس حرفه ای می تواند یک اثر هنری را با توجه به بهترین زاویه، نور، اثرات، تمرکز و عمق ایجاد کند. عکاسان می توانند یک عکس از شما را به یک داستان، یک احساس عات اثر هنری تبدیل کنند. آن‌ها می تواند هر عکسی را که شما می خواهید پرینت کنند و عکس‌ها را به زیبایی چاپ کنند به گونه ای که  نه تنها باعث تعجب شما بلکه باعث تعجب دوستان و خانواده ی شما می شود. عکس هایی که ممکن است اقوام شما بخرند و به عنوان یک گنجینه داشته باشند. عکس‌ها هدایای  خوبی نیز هستند.