زوم و بزرگنمایی در

عکاسی نوزاد

من در آخرین پست خودم ، در مورد عکاسی از کودکان صحبت کردم و چند نکته کوتاه برای گرفتن عکس از نوزادان بیان کردم .

بعد از پست کردن این متن ، داشتم بعضی از تصاویر قدیمی ای که در جلسات عکسبرداری از کودکان گرفته بودم ، مرور میکردم یاد تکنیک دیگری افتادم که این تکنیک مخصوصا هنگام عکسبرداری از نوزادان موثر است .

عکاسی از نوزادان به دلیل اینکه آنها کوچک تر از این هستند که بتوانند بجز خوابیدن و دراز کشیدن کار دیگری انجام بدهند سخت است.

بنابراین لازم است که هنگام دراز کشیدن و خوابیدن آنها با کمک حالت های صورتشان از آنها عکس بگیریم،

مگر اینکه شما به اندازه کافی خوش شانس باشید که لحظه ای که والدین باد گلو نوزاد را میگیرند ثبت کنید و آن عکس بتونه شبیه لبخند زدن نوزاد به نظر برسه.

یکی دیگر ار تکنیک هایی که باعث تولید بعضی دیگر از تصاویر با نوزادان میشود

من متوجه شده ام که اکثر والدین به آن تصاویر عکس العمل خوبی نشان میدهند، تکنیکی است که من در طی عکسبرداری فقط از یک بخش بدن نوزاد به صورت جدا عکس میگیرم. برای مثال در عکس سمت چپ مرکز توجه عکس روی پاهای این پسر کوچولو می باشد.

پدر و مادرش این عکس را دوست داشتند (و یک سری عکس هایی که من از دست ها و گوش و بینی  و….نوزاد گرفته بودم.)

در حال حاضر، والدین نوزاد آن عکس ها را مانند ورودی تالار ها، در ورودی خانه شان آویزان کردند که باعث بوجود آمدن یک منظره ی چشمگیر شده است.

زوم کردن روی بخشی از کل و برجسته نشان دادن بخش های کوچک و جزئیات قسمت های کوچک بدن آن ها ، به خصوص هنگام عکسبرداری از نوزادان بسیار موثر است.

برای انجام این کار بطور تاثیر گذار، می توانید دوربین دیجیتال خودتان را در حالت بزرگنمایی   بگذارید.

یا اگر دوربین  DSLR دارید می توانید لنز بزرگنمایی  (macro lens) روی آن نصب کنید، من از این لنز برای دوربین canon  خودم استفاده میکنم.

همچنین بازی با رنگ ها در این عکس ها میتواند بسیار موثر باشد.

عکس های سیاه و سفید یا قهوه ای (sepia) میتوانند حالت ها و احساسات را از روی دست ها و پاهای کوچک نوزادان به خوبی منتقل کنند.

نکته آخر، تغییر دیگری در این زمینه می باشد که شامل دست های پدر و مادر در این عکس ها میشود.

در تصاویری مانند تصویر زیر از این تکنیک موثر استفاده شده است. یک بار دیگر استفاده از تکنیک بزرگنمایی و جلوه دادن به کوچکی  نوزاد در مقایسه با پدر و مادرش در این عکس استفاده شده است .

رفتن به اینستاگرام السا

رفتن به تلگرام السا