شروع عکاسی نوزاد

عکاسی حرفه ای شامل بسیاری از مهارت ها و عکاسی از نوزاد با یک استثنا بسیار مهم نیز شامل همان مهارت ها میشود. این تنها بخشی از عکاسی است که مسئولیت کامل عکاس در برابر ایمنی و رفاه کودک را شامل میشود. به عنوان عکاس نوزاد ، شما فراهم کردن آسایش و آرامش ،ژست دادن، پوشاندن لباس ها و حتی غذا دادن و تمیز کردن با وجود حضور والدین خودتان انجام خواهید داد که دلیل  این تفاوت این است که ، این قسمت از عکاسی ، تخصصی و نیازمند مجموعه ای مناسب از مهارت ها است .

نداشتن آن مهارت ها ریسک انداختن عکسهای ضعیف را بیشتر میکند و ممکن است امنیت یک شخص در خطر بیفتد. پس تصمیم گیری با شماست، شما سوالات بسیاری خواهید داشت . در اینجا می خواهم به برخی از بزرگترین و مهمترین این سوالات پاسخ دهم.

آیا من واقعاً به آموزش عکاسی نوزاد نیاز دارم؟

 پاسخ کوتاه به این سوال بله است.

مهم نیست که شما درعکاسی چقدر مهارت دارید، زیرا مهارت های مورد نیاز برای ایمن بودن  و استاندارد بودن به عنوان یک عکاس نوزاد بسیار متفاوت از هر چیزی است که شما قبلا انجام داده اید.

اگر شما تصمیم بگیرید که یک عکاس مراسم عروسی بشوید و هیچ آموزشی نداشته باشید ، بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد این است که شما یک زوج را در بزرگ ترین روز زندگیشون مایوس کنید. در صورت افتادن بدترین اتفاقات باز هم کسی آسیب نخواهد دید.

نوزادان حساس و ظریف هستند و باید به درستی با آنها رفتار شود . آنها می توانند مشکلات گردش هوا را تحمل کنند ولی در برابر تنظیم درجه حرارت بدن خود ضعیف هستند و نمی توانند زمانی که احساس ناراحتی می کنند به شما بگویند. این بدین معنی است که آنها به شما تکیه می کنند که از آن ها تمام مدت مراقبت کنید.

آموزش صحیح، تکنیک های مدیریت ایمنی و چگونگی تشخیص علائم ناراحتی کودک به دلایل مختلف و همچنین امنیت کلی و سایر مسائل مهم را به شما آموزش میدهد.

 

چرا یک جلسه عکاسی نوزاد این قدر طول می کشد ؟

میانگین زمان یک جلسه عکاسی از نوزادان یک ساعت و نیم  الی دو ساعت است ، و شما به زودی دلیلش را متوجه خواهید شد.

جلسه عکاسی از نوزاد توسط هر چیزی بجز گرفتن عکس ادامه پیدا می کند .

زمانیکه یک جلسه ی عکاسی را انجام می دهم ، دوربینم کمتر از ۱۰ دقیقه از کل زمان در دستم است . این جلسه شامل : نشاندن ، در آغوش گرفتن ، خواندن کودک ، آرام بخش برای خواب و ژست گرفتن آرام است .

آنها این نمایش را اجرا می کنند که سوالات کمی در این باره هست و از آن جایی که هر کودک با دیگری متفاوت است پس هر جلسه عکاسی نیز با دیگری متفاوت است .

سعی کنید این کار را با سرعت انجام دهید و زمان خودتان را تنظیم کنید، شما زیر فشار و استرس زیادی قرار خواهید گرفت و کودکان به استرس شما پی میبرند که می تواند باعث شود شما یک کودک آشفته در دستان خود داشته باشید.

 

چه دوره ای بهترین زمان عکاسی از نوزاد است؟

اگر شما صاحب فرزند هستید، ممکن است به خوبی یاد داشته باشید که نوزادان زمان زیادی را در طول روز می خوابند و به نظر می رسد که قادر به خوابیدن در زمان زیادی هستند.

اما این شرایط خیلی سریع تغییر میکند و تا هفته سوم، نوزادان به راحتی از خواب بیدار می شوند و هر روز زمان بیشتری را بیدار می مانند.

شما نمی توانید به بچه ای که بیدارهست ژست بدید، پس یک نوزاد خوابیده چیزی هست که شما احتیاج دارید، به این معنی که شما به دوره ی زیر دو هفتگی و حتی زیر ده روزگی احتیاج  پیدا می کنید، اما خواب تنها مسئله ای نیست که در این بخش تاثیر دارد .

نوزادان در زیر ده روزگی بطور واضح، نرم و انعطاف پذیر و سست هستند که در زمان خواب طولانی که دارند، آنها را برای گرفتن ژست های قابل ستایش و مورد علاقه والدین، بسیار مناسب می باشد.

بعد از دو هفته، آن ها شروع به تقویت و به دست آوردن کشش ماهیچه ای می کنند که به این معنی است که آنها انعطاف پذیری لازم برای ممکن ساختن آن ژست ها را از دست می دهند .

نوزادان بعد از تولد معمولا به بهترین حالت به نظر نمی رسند و جا افتادن چهرشون میتونه زمان بر باشد و همچنین زمان شیر دهی باید ثابت باشد زیرا اگر نوزاد خوب تغذیه نکند در نتیجه خوب هم نخواهد خوابید.

توصیه من این است که جلسه ی عکاسی را تا قبل از پنج روزگی انجام ندهید.

 

به عنوان یک عکاس مبتدی به چه چیز نیاز خواهم داشت ؟

آسان بگیرید.

آموزش به شما تجهیزات پایه ای را که شما به آنها نیاز دارید نشان میدهد مانند: کیسه کوچک، پرده پشت صحنه،کلاه ها ، هد بندها و پتوها.

مهمترین بخش برای شما به عنوان یک عکاس نوزاد ارتقای کنترل امنیت کودک در ماه های اولیه کارتان خواهد بود. اعتماد به ژست گرفتن زمان بر است و این جایی است که تمرکز شما نباید روی داشتن همه پایه ها و کلاه ها و تجهیزات باشد.

چیزی که شما را از یک عکاس حرفه ای بودن دور میکند نداشتن یک مجموعه شگفت انگیز که آن را طراحی کرده اید نخواهد بود بلکه این است که ژست دهی شما چقدر خوب است و کودکان چقدر در تصاویری که شما گرفته اید راحت به نظر می رسند.

بنا براین به طور خلاصه، من به شما پیشنهاد میکنم زمان تان را به عنوان یک عکاس نوزاد تنظیم کنید. برای آموزش صحیح تحقیق کنید و این را در نظر بگیرید که در این کار شما چیزی را بدست میاورید که به خاطرش هزینه کرده اید.