راهنمای عکاسی نوزاد برای اولین جلسه عکاسی

فرقی نمیکند که عکسبرداری از نوزادان، اولین جلسه عکاسی از آن ها باشد و یا عکس های تولد آن ها باشد، مهم این است که والدین برای جلسه عکاسی به خوبی آماده شوند.

اهمیت این کار، نه تنها به  این خاطر است که عکس ها شامل خاطرات شیرین و لحظات دوست داشتنی زندگی شما هستند بلکه به این دلیل است که شما برای آنها هزینه میکنید و گاهی هم این هزینه ها با مبلغ هنگفتی همراه هستند.

بنابراین اگر عکس ها آنطور که مدنظر شماست از کار در نیایند و با مشکلاتی مانند عدم همکاری نوزاد، عکسبرداری باعجله،  تجهیزات کهنه و قدیمی و تصاویر بی روح و زشت همراه باشند، درنتیجه پول و زمان اختصاص داده شده به آنها فقط هدر میرود. با اشاره به این مطلب ، لازم است نکات بسیاری قبل از انتخاب عکس و عکاس در نظر گرفته شود.

 

دراین جا نکاتی جهت تصمیم گیری برای اولین جلسه عکاسی نوزاد شما آورده شده است :

 

  • خواستار پیشنهادات باشید

 

بهترین راه برای استفاده از اینستاگرام است‌. چرا با ارسال یک پست از دوستان اینستاگرام خود در مورد این موضوع سوال نمیکنید؟

 

همچنین می توانید Anne Geddes را بخاطر آورید که عکس های نوزادان دوقلو را پست میکند، به آلبوم های اون نگاه کنید و ببینید که آیا این عکس ها برای شما جالب هستند یا خیر، میتوانید چک کنید که اگر نشانه یا آدرسی از اسم استودیو در جزئیات عکس ها هست آن را دنبال کنید و اگر اسمی از استودیو موجود نیست می توانید از دوستانتان درباره اش سوال کنید. فراموش نکنید که عکس هارا قبل از درخواست ارسال جزئیات تحسین کنید و اگر دوستتان به شما خیلی نزدیک است می توانید درباره اسم عکاس هم از او سوال کنید.

 

  • از دیگر دوستانتان نیز سوال کنید

سعی کنید با چند نفر از دوستانتان که معمولا عکس هایشان را در استودیو عکاسی می گیرند، مشورت کنید.درباره تجربه هایی که دوستانتان در حین عکسبرداری در استودیو داشته اند و به آنها اشاره میکنند سوال کنید.

 

استودیوهای  محلی عکاسی مخصوص نوزادان در منطقه خود را بررسی کنید. وب سایت های آن ها را  چک کنید و نمونه کارهایشان را ببینید. شانسی که این نمونه کارها به شما میدهند این است که با بررسی آن ها میتوانید سبک کاری عکاس و همچنین تسلط او بر هنر خود را محک بزنید. ممکن است بخواهید از نوار جستجو در فیس بوک برای این منظور استفاده کنید. اینستاگرام نیز یک برنامه اجتماعی مناسب است که اغلب عکاسان حرفه ای برای تبلیغ نمونه کارهای خودشان از این برنامه پرطرفدار استفاده میکنند.

 

  • به اطراف خود دقت کنید

زمانی که در حال انجام یک ماموریت هستید و یا برای خرید بیرون رفته اید و یا زمانی که در ترافیک گیر کرده اید، به اطراف خود نگاه کنید و در جستجوی استودیو عکاسی باشید و اگر زمان کافی در اختیار داشتید بایستید و برای تحقیقات بیشتر داخل استودیو بروید. استودیوهای مستقل بسیاری وجود دارند که ممکن است اطراف محل زندگی یا محل کار شما باشند.

 

  • یک لیست کوتاه تهیه کنید

لیستی از حداقل سه استودیو تهیه کنید و وب سایت های آن ها، صفحه ی فیس بوک و اینستاگرام یاحتی در صورت نزدیک بودن به محل زندگیتان استودیوی آن ها را چک کنید. همچنین امکان دارد شما بخواهید ساعات کاری و روش کار آن ها را در مورد نحوه عکاسی از جلسات و طریقه رزرو کردن جلسه را بدانید. همچنین لازم است بپرسید که آیا لوازم صحنه را خود استودیو تامین میکند یا شما باید لوازم صحنه را خودتان ببرید ، و اگر امکانش بود سعی کنید هر دوی این کارها را انجام دهید.

 

اگر در نظر دارید چند عکس در فضای باز بیرون بیندازید از عکاس در مورد چگونگی انجام این کار سوال کنید.

همچنین از او بپرسید که آیا عکاسی در منزل هم انجام میدهند یا خیر ، زیرا ممکن است شما بخواهید در فضای راحت و امن خانه خودتان عکس بگیرید.

برخی از جلسات عکسبرداری نوزادان در خانه انجام میشود به همین دلیل ممکن است بخواهید درباره این کار پرس و جو کنید. اغلب جلسات عکسبرداری نوزادان از قبل رزرو می شوند و بهترین زمان عکسبرداری از نوزاد قبل از سن دو هفتگی اوست.

زمانی که تحقیق خود را انجام دادید وقت آن رسیده که انتخاب های خود را ارزیابی کنید و یک استودیو مناسب انتخاب کنید.

حالا که استودیوی مورد نظر خود را انتخاب کردید، نوبت به آماده سازی کودک برای جلسه عکاسی می باشد.

 

 

  • رزرو زمان قبل از وقت خواب کودک

شما که نمیخواهید در طول عکاسی نوزادتان بدخلقی کند، میخواهید؟ از آن جایی که نوزادان زمان زیادی می خوابند، اگر زمان عکسبرداری از نوزاد را در طول وقت خواب او قرار دهیم ممکن است نوزاد نتواند به خوبی با ما همکاری کند. بنابراین این موضوع را به خاطر داشته باشید که چه زمانی برای رزرو کردن مناسب است.

اگر شما عکس های خاصی در ذهن دارید ، ممکن است بخواهید چند نمونه الهام بخش هم از برنامه Pinterest  بگیرید .

آنهایی را که پسندیدید چاپ کنید حتی اگر جوهرتان تک رنگ است ،و آن ها را به عکاس خود نشان دهید ویا ایده های مورد نظرتان را با او به اشتراک بگذارید.

 

 

اگر شما ایده عکس های خاصی در ذهن دارید، می توانید تجهیزات لازم برای آن ها را تهیه کنید. اگر بودجه لازم برای خرید و تهیه تجهیزات مورد نظر خودتان را ندارید، میتوانید از تجهیزات موجود عکاس استفاده کنید.

  • برای عکاسی نوزادان لوازم جانبی مناسبی انتخاب کنید

در حالی که ممکن است نوزاد شما پسر باشد، به این معنی نیست که او برای بالابردن سطح جذابیتش به لوازم جانبی نیازی ندارد، درست است که پیشانی بندهای ظریف و سنجاق های گل بطور خودکار برای دختربچه ها هستند اما پسر بچه ها هم میتوانند با کلاه ها و کراوات و بند شلوار جذاب تر بنظر برسند.

 

 

  • شیرخوردن و خوابیدن نوزاد

دقت کنید که نیازهای نوزادتان قبل از عکاسی برآورده شود. این به این معنی است که نوزاد قبلا خوب خوابیده باشد و قبل از شروع جلسه عکاسی تغذیه شده باشد. کودک خواب آلود و گرسنه باعث عجله در روند عکسبرداری میشود که این کار منجر به نتایج ناخوشایند می شود.

 

  • وسایلی را برای حفظ گرمای نوزاد همراه داشته باشید

استودیو ممکن است سرد باشد و لباس های زیبای نوزاد گرمای مورد نیاز بدن او را نتواند تامین کند. بعضی از استودیوها به شما برای گرم نگه داشتن نوزاد همراه داشتن یک هیتر را پیشنهاد میکنند. یک پتو هم همراه خود داشته باشید تا بتوانید طی زمانی که چیدمان صحنه مرتب میشود و یا چراغ ها تنظیم میشوند ،نوزاد خود را دور آن را بپیچید و گرمای بدن او را حفظ کنید.

 

  • لوازم صحنه عکاسی را فراموش نکنید

ممکن است استودیو برخی اکسسوری عکاسی اولیه نوزاد  را در دست داشته باشد اما بنظر شما بهتر نیست که تابلوی تولدت مبارک مخصوص کودک خودتان را داشته باشید یا کودکتان بتواند کیک خودش را خرد کند؟ حتی ممکن است بخواهید اسباب بازی مورد علاقه فرزندتان را بیاورید تا باعث شود احساس امنیت بیشتری در حین عکسبرداری کند.

 

  • در ایجاد هماهنگی ها دقت کنید

اگر شما میخواهید یک پرتره ی خانوادگی بگیرید، هماهنگ کردن لباس ها میتواند ایده خوبی باشد. دقت کنید که در پوشیدن لباس های همرنگ و سبک عکاسی یکنواخت  زیاده روی نکنید.

لباس هایی که مطابقت زیادی باهم دارند ممکن است قادر به نمایش ویژگی های فیزیکی خاص هر کدام از افراد خانواده نباشند، زیرا در این نوع عکس ها همه چیز در حال ترکیب شدن و غرق شدن در دیگری است.

  • اسباب بازی های مورد علاقه نوزاد را با خود ببرید

استودیو ممکن است زنگ، جغجغه و دیگر ابزارهایی که باعث جلب توجه کودک میشوند را دارا باشد اما آوردن اسباب بازی مورد علاقه ی نوزاد به راحتی کار و سرعت در عکسبرداری کمک میکند.

اسباب بازی مورد علاقه نوزاد خود را بیاورید و زمانی که نوزاد کمتر همکاری میکند و یا زمانی که از مواجهه با دوربین خودداری میکند ،آن را به دستیار عکاس تحویل بدهید.

 

  • هنگام عکاسی از نوزاد صبور باشید

برخی از جلسات عکاسی نوزاد بیش از یک ساعت و حتی چند ساعت طول میکشند. با این حال جلسه عکاسی نوزاد شما میتواند به خوبی پیش برود ،فقط سعی کنید آرام و سرحال باشید همانطور که انتظار دارید عکاس شما سرحال و خنده رو باشد.

حالا که ایده های مناسب در مورد نحوه آماده شدن برای عکاسی نوزاد خود را دارید اکنون وقت آن است که دست به کار شوید و شروع به تحقیق کنید.

برای دیدن نمونه عکس های نوزادی بر روی لینک زیر کلیک نمایید.