با تجربه ی عکاسی در آتلیه نوزاد، به مدت شش سال الان من می دانم که برای داشتن یک جلسه عکاسی موفق چیزهای بسیاری برای دانستن وجود دارد!

یک جلسه عکاسی موفق عکسهای زیبا نیست، بلکه جلسه ای موفق است که در آن کودک خوب می خوابد و والدین آرام هستند و همگی ما اجازه می دهیم که مراحل عکاسی احساس هیجان ما را برانگیزد.

من نه تنها این احساس را برای همه و هر یک از مشتریانم می خواهم بلکه آن را برای تمامی عکاسان حرفه ای نوزاد هم می خواهم.

من در چند سال گذشته مطالعه و تمرین کرده ام و چیزهای زیادی یاد گرفتم و برای به اشتراک گذاشتن آنها با شما هیجان زده هستم، پنج نکته که بطور مثبتی تجربه عکاسی از نوزاد را در من تغییر داد .

هنگام عکاسی از نوزاد به خود اعتماد داشته باشید

می دانم که دارید به این فکر می کنید که : آیا عکاسی از نوزاد فقط با داشتن تجربه همراه نیست؟!

برای یک لحظه بله، اما بسیاری از آنها می توانند از طریق مشاهده فیلم، مطالعه ی ژست های نوزادی، کلاس رفتن یا مربی گرفتن و پرسیدن یک سری از سوالات در محل اجتماع مورد علاقه تان به دست آیند!

من قبل از اولین جلسه عکاسی ام با تماشا کردن فیلمی از یک عکاس معروف که با یک نوزاد کار می کرد، اعتماد به نفس زیادی به دست آوردم .

دیدن اینکه او چگونه با نوزاد برخورد می کند، چشمانم را بروی ژست دادن درست به نوزاد باز کرد .

من همچنین ، تعدادی از تکنیک های آرام بخشی را که ثابت شده و بسیار مفید هستند نیز مشاهده کرده ام … تا اندازه ای که آرزو می کردم آنها را با بچه های خودم تجربه کنم .

هیچ چیزی به اندازه ی خالصانه انجام دادن کار در بدست آوردن تجربه، تأثير ندارد اما مطالعه کردن و تماشای تجربه های کاری دیگر عکاسان حرفه ای هم می تواند ارزشمند باشد.

در رابطه با جزئیات مربوط به جلسه عکاسی با مشتریان خود گفتگو کنید

باید بگم گفتن این جزئیات در روند عکاسی شما خیلی مهم است، اگرچه خیلی واضح و ساده به نظر می رسد. هدف شما برای این جلسه عکاسی  با هدف آنها یکسان است، اما آنها بیشتر اوقات نمی دانند که چه چیزی در نقش گرفتن آن هدف که عکاسی از نوزادشان  است تاثیر مثبت می گذارد.

دقیقا در شروع اولین سؤال، دیدگاهتان روبا پدر و مادر در آتلیه نوزاد، مطلع نمایید.

با اینکه این اطلاعات در وبسایت و یا وبلاگ شما به آسانی در دسترس هستند اما به عقیده شخصی من ارسال جزییات درباره ی محدوده سنی که شما برای نوزاد ترجیح می دهید، مکانی که عکسبرداری در آنجا انجام می شود، طول مدت جلسه ، دمای محیط و امیدواری شما برای والدین در طول برگزاری جلسه باعث می شود هدف شما به سمت رسیدن به هدف مشترک از همان ابتدا به درستی انجام شود.

همچنین شما باید یک قرارداد قابل اطمینان در محل کار خود داشته باشید .

هنوز قراردادی برای کسب و کار خود ندارید؟  من با تمام وجود داشتن قرارداد را به شما پیشنهاد می کنم.

شما می توانید در عرض ده دقیقه یا کمتر آن را تنظیم کنید و سپس یک روز قبل از جلسه عکاسی مجددا جزئیات را به والدین یادآوری کنید که چگونه می توانند برای این تجربه جدید آماده شوند و چگونه می توانند مطمئن شوند که این بهترین تجربه ممکن است همچنین توضيح دهید که چرا شما این چیزها را پیشنهاد می کنید …

چرا بودن پستونک در جلسه عکاسی مفید است ؟

چرا باید قبل از جلسه به کودک بطور کامل غذا داده شود، کمی پیش از جلسه بیدار نگه داشته شود و در یک اتاق با دمای سی درجه عکسبرداری شود؟

یک مشتری آگاه، یک مشتری قابل اطمینان و راحت است و این یک راه طولانی به سمت داشتن یک جلسه عکاسی موفق است.

کیسه ی پارچه ای بزرگ بازی و پتوهایی که استفاده می کنید مهم اند

من با یک کیسه ی پارچه ای به شکل قطره اشک کارم را شروع کردم که انتهای آن یک دکمه با نوار پلاستیکی چسباندم تا آن را پُر تر و محکم تر کنم. اما از وقتی که من بالشت های مخصوص عکاسی نوزاد را خریداری کردم، ژست دهی من بسیار ساده تر شده است.

هنگام عکاسی نوزاد در آتلیه، به جای کلنجار رفتن با نوزاد در یک محیط خیلی کوچک باید یک فضای پهن و صاف و نرم را انتخاب کنیم که  به ژست دهی نوزاد،  وفرم دادن به پاها ، بازوها و صورت نوزادان کمک کند و کار را راحت نماید.

در رابطه با پتوها ، من یاد گرفتم ام که چقدر از لایه بندی کردن بسیاری از پتوها روی کیسه ی پارچه ای استفاده کنم و به ترتیبی که می خواهم از آنها استفاده کنم و پشت آنها را به سه پایه ی پرده پشت صحنه ببندم .

من در طول جلسه عکاسی نوزاد از انجام اینکار سود می برم زیرا باعث می شود که انتقال از یک پتو به پتوی دیگر و ژست دهی نوزاد تند و سریع اتفاق بیفتد، زیرا لایه بندی پتوها به نرم تر بودن آن ها کمک می کند.

نور —هییییییش گفتن — زاویه عکاسی … خیلی مهم است

به یاد دارم وقتی اولین بار عکسبرداری از نوزادان را شروع کردم یکی از اولین اشتباهاتی که مرتکب شدم این بود که چگونه از نور استفاده می کردم .

من برای کار کردن با پتوها و گرما و درس های ژست دهی آماده بودم اما من با کیسه پارچه ای مواجه شدم.

چیزی که نتیجه ی آن یک عکس ساده و یکدست و تصاویر تک بعدی می شود .

تنظیم زاویه کیسه پارچه ای و موقعیت کودک در زاویه ی منبع نور، سایه های ملایم ایجاد می کنند که عمق خوبی را به یک پرتره جذاب می دهد.

همچنین ، من اغلب سر نوزاد را برای گرفتن عکس های سایه ای به سمت نور نگه می دارم، که این مدل عکس هارا ترجیح می دهم.

وابسته به اندازه ی پنجره ، شدت نور و فاصله پنجره از کف زمین، من عموما کیسه ی پارچه ایم را حدود سه سانتی متر از پنجره و تنظیماتم را حدود زاویه شصت درجه از پنجره قرار می دهم .

حرارت … نگه داشتن …

جزییات بیشتر که تفاوت های زیادی در جلسات من ایجاد می کند !

همه ی ما می دانیم که گرم کردن فضایی که در آن کار می کنید بسیار تعیین کننده است . من بخاری مخصوص خودم را دارم که تمام مدت کار می کند و اگر من عرق نکنم می فهمم که نوزاد به اندازه کافی گرم نیست. اما همچنین متوجه شده ام که گرم کردن محل روی کیسه پارچه ای جایی که نوزادان روی آن ژست می گیرند به طور شگفت انگیزی مفید است.

بخصوص روی اولین پتویی که با آن کار می کنم. یک تشک گرم برای این کار عالی عمل می کند!

برای آرام کردن کودک در حین ژست دهی ، من متوجه شده ام که صدای بلند “هییییییش” بسیار کمک می کند.

من دستان گرمم را روی بدن آن ها نگه می دارم.

اغلب یکی را روی سر آن می گذارم و با دست دیگرم آنها را لمس می کنم و در گوش آنها می گویم : “هیییییش”

گاهی اوقات من مجبور میشوم درجه ی صدای خودم را هنگام در “هییییییش” گفتن به طور ناهنجاری بالا ببرم اما اینکار زمانیکه شروع به تکان خوردن می کنند به میزان زیادی در آرام کردنشان کمک می کند .

و درباره ی نگه داشتن نوزاد

وقتی که می خواهم به یک بچه فرم یک ژست  را بدهم من فقط آن نوزاد را به آنجا نمی برم که از آن عکس بگیرم، بلکه من دستانم را روی بدن نوزاد نگه میدارم طوری که احساس کنم در یک وضعیت راحت هستم در طی این زمان، ممکن است که من در گوش آنها به گفتن “هییییییش” ادامه بدهم درحالی که هنوز مشغول به صاف کردن پتو یا تنظیم حالت ژست دهی با دست دیگرم که آزاد است هستم.

اگرچه این دستی است که میل به پیچیدن دارد  ویا پایی است که می خواهد بیرون بیاید، اما نگه داشتن نوزاد در محل عکسبرداری باعث میشود که آن ها میزان زیادی احساس راحتی و آسودگی کنند و این ژست را به کمال خواهد رسانید.