عکاسی از نوزاد معمولا ظرافت، خاطرات زندگی و معصومیت را به ذهن می رساند. از آن جایی که نوزادان در چند ماه اول زندگی خود خیلی حرکت نمی کنند لازم است که ما این سه نکته را در نظر بگیریم :

 

 ۱.ژست دهی به نوزادان

نوزادان ژست نمی گیرند، بلکه تا حدودی اکثر اوقات را میخوابند، بنابراین لازمه که شما بخش زیادی از ژست دهی را خودتان برای آنها انجام دهید. شما میتوانید تفاوت تصویر  بالا و تصویر بعدی را بگویید. توجه داشته باشید که چگونه هر دوی این عکس ها نمای دید بالا هستند، اگرچه ژست دهی آنها یک تفاوت اساسی در حس تصویر ایجاد کرده است.

 

 ۲.به عکسبرداری ادامه دهید.

 

اینکار وقتی بهتر عمل میکند که زمان برای ما اهمیت دارد و همچنین والدین عکس العملی به این کار نشان نمیدهند. نوزادان تمایل دارند برنامه زمانی و نیاز های خودشان را داشته باشند.

 

  ۳.لازم است درمورد پوشک و دستشویی نوزادان خلاق و با برنامه باشیم.

سعی کنید لوازم صحنه ی جالبی جهت پنهان کردن پوشک نوزاد داشته باشید. همچنین تلاش کنید پوشک یکبار مصرف برای بچه ها آماده داشته باشید، بخصوص برای مواقعی که نوزاد در حین تغییر از یک تکیه گاه به تکیه گاه دیگر،  پوشکش را خیس میکند.

هر آتلیه نوزاد خوب می بایست موارد بالا را هنگام عکاسی از نوزادان و ژست دهی به نوزادان رعایت کند و رعایت این کارهای کوچک و دیگر مواردی که در مقاله های دیگه گذاشته شده باعث می شود که یک عکاسی تبدیل به بهترین آتلیه نوزاد شود.