هنگام عکاسی نوزاد به این نکته باید توجه نمود که هر نوزاد ویژگی ها و رفتارهای خاص خود را دارد و شما با خلق و خوی لحظه به لحظه ی آنها درگیر خواهید بود. اما اگر بدانید که چگونه آن را مدیریت کنید، می توانید عکسهای نوزادی بی نظیری خلق کنید. ما برای شما بعضی از نکات مهم عکاسی نوزاد را آماده کرده ایم که به شما در پروسه عکاسی نوزاد کمک زیادی خواهد کرد. برای شروع چند نکته و فوت وفن عمومی که برای عکاسی از نوزادان صفر تا سه ماهه کاربرد دارد را بیان میکنیم.

لباس در عکاسی نوزاد

 

نوزادان به سرعت رشد میکنند،پس به والدین کمک کنید به بهترین نحو،این زمان کوتاه را ثبت کرده و در آتلیه نوزاد بهترین خاطرات را برایشان خلق کنید. به آنها تم های مختلفی که در اختیار دارید پیشنهاد دهید با ترکیب پس زمینه ها، رنگ ها، دورپیچ ها،و ژست های مختلف، پوشک نوزاد را به روش های خلاقانه بپوشانید.

زمان عکاسی نوزاد خیلی سریع میگذرد و عکس های برهنه که اندام ظریف نوزاد را به خوبی نمایش بدهد،مناسب این سن عکاسی است.

زمینه مناسب در آتلیه نوزاد

 

رنگ های ملایم را برای پس زمینه عکاسی نوزاد به کار ببرید. تعریف عکاسی نوزاد، در مرکز توجه قرار دادن یک مخلوق کوچک در مرکز توجه عکس است. پس زمینه را شلوغ و با رنگهای تند و زیاد انتخاب نکنید. ترجیحا زمینه را ساده و تک رنگ انتخاب کنید.

 

وسایل مناسب

 

از وسایل کوچک دکوری کوچک، پتو ها و پارچه های خوش طرح و رنگ و هر گونه وسیله بی خطر خلاقانه می توانید برای طراحی تم عکاسی نوزاد استفاده کنید.

قرار دادن تاج گلی ظریف به روی سر نوزاد یا قرار دادن دو بال فرشته به روی پشت او، زیبایی نوزاد را در عکس دو چندان میکند.

احتیاط کنید که تمام این ابزار را یکجا و در یک عکس استفاده نکنید چرا که می خواهید عکس را ساده حفظ کرده و بیشترین توجه  چشم با دیدن عکس را به روی نوزاد نگاه دارید.

عکاسی سریع

 

زمانی که نوزاد حالت خوب خود را حفظ کرده است با بیشترین سرعتی که می توانید از زوایای مختلف او عکاسی کنید. در این بین، میتواند اتفاقات خوب و متفاوتی در چهره نوزاد بیفتد و شما حالات مختلف چهره نوزاد را ثبت خواهید کرد.

فوکوس عکاس هنگام عکاسی در آتلیه نوزاد

 

در عکاسی از نوزادان، معمولا آنها در حالت خوابیده به سر می برند پس فوکوس دوربین را به روی مژه های آنها قرار دهید.

کمک گرفتن از دستیار عکاس

 

عکاسی نوزاد به تنهایی می تواند  بسیار سخت و انرژی بر باشد چرا که ممکن است در حین عکاسی، نوزاد بارها جا به جا شود و ژست خود را به هم بزند یا ممکن است در بعضی ژستها نیاز به حمایت ثابت یک نفر دستیار از گردن او باشد. دستیار همچنین می تواند در آماده کردن صحنه عکاسی و آماده سازی نور های عکاسی کمک بزرگی به شما بکند.

یادگیری فتوشاپ و لایت روم

 

معمولا در آتلیه خوب نوزاد، تمام عکاس ها از نرم افزار های فوتوشاپ  و لایت روم برای روتوش عکس هایشان استفاده میکنند. این ابزار به عکس جلوه ای متفاوت بخشیده و برای اصلاح نور و رنگ و تنظیم قاب عکس استفاده می شود.عکس ها را بیش از حد روتوش نکنید و از کمترین فیلتر ممکن به روی عکس ها استفاده کنید تا عکس ها در ساده ترین و خالص ترین حالت خود به نظر برسند.